dream

Do you have a dream? a dream that you really want? a dream that you will struggle to get it? although you will get hurt so bad? or maybe you could die just to get it?

orang yg berani nak ada bermimpi ni seorang yg sangat bagus and a brave one.. sebab apa? sebab dia berani nak bermimpi.. walaupun dia tahu berkemungkinan dia takkan dapat.. bagi dia cukuplah sekadar dapat mimpi walalupun ia bakal melukai diri dia.. sakit sebenarnya bila kita tak dapat apa yang kita impikan..

kadang ada yang tanya apa mimpi kita tapi after we told them,, berani pulak tu ketawakan.. it’s up to that person nak dream apa pun.. hak masing2 tahu tak.. tak terfikir ke apa hak kita nak ketawakan mereka? bila orang tanya kita,, kita jawap tak ada.. tak ada tu sama maksud macam kita tak memiliki apa2? bagus ke bunyi tu? do you think that you are that good  sampai nak gelakkan orang lain punya dreams.. sekurangnya dia berani nak bermimpi.. mungkin sekarang dia tak dapat tapi boleh ke jamin yang dia memang takkan dapat apa yang dia paling nak tu sampai bila-bila?? come on! we can’t predict our future.. cuba belajar sedar diri.. bukan hanya tahu mengata tapi belajar sikit untuk berfikir..

kalau kita dah rigid dengan sesuatu perkara tu, kita akan find any way until we get what we want.. no matter how… susah ke, payah ke,, semua tolak tepi.. sebab kita memang nak perkara tu.. we called it desire.. paham? kita sepatutnya sokong apa yang orang lain impikan,, bagi galakan,, then baru dia akan rasa yang they are not alone.. and then the spirit will show up.. semua orang pndang rendah pada spirit orang lain., rasa macam diri bagus sangat agaknya.. keep on doing that rubbish.. jangan tanya kenapa bila kau perlukan mereka,, mereka tak ada untuk kau.. fikir balik apa yang diri tu pernah buat..

dengan semangat orang lain,, mereka yg sedang berusaha to catch their stars ni walaupun rasa macam nak mengalah,, tak jadi.. sebab dia mesti ingat yang ada orang lain yang tengah sokong dia.. ada dekat belakang dia.. memang nak sangat tengok dia capai their dreams.. maka,, masa itu baru terbukti ayat yang klau kita really want something damn bad, any risk kita snggup hadapi.. nampak tak apa kegunaan spirit masa tu?? bila spirit dengan desire ada bersama dalam diri seseorang tu,, jangan risau.. if there is any trouble coming,, takkan ada masalah lah..

jadi,, jangan jadi air,, memadamkan semangat orang lain yang tengah membara.. jadi api.. sebab bagi mereka burn more fervent.. tapi bukan masa tengah bertegang urat.. nanti lain jadi.. sometimes,, ada perkara yang kita boleh ambil mudah.. macam tak ada perkara apa2 yang berlaku tapi most of it sebenarnya make us wiser.. kadang perkara kecil pun boleh nak ajar kita perkara yang sangat besar kesan dan dalam maknanya.. tinggal ikut kita nak faham perkara tu macam mana.. nak ambil dari sudut mana.. masa tu lah guna hati,, minda,, akal.. bukan nafsu.. please!! kadang2 jalan yang kita ambil dah betul tapi sebab terikut nafsu,, everything will turn bad.. musnah semuanya.. masa tu jangan salahkan orang lain.. fikir balik apa yang kita dah buat..

Leave a comment