P.E.L.A.N.G.I.

siapa tak kenal pelangi? cuba cakap.. hatta budak2 yg slalu main parit tu pun tahu pelangi tu apa.

siapa tahu macam mana pelangi tu boleh muncul? cuba beritahu.. hatta budak2 yg sibuk main pasir kat tepi longkang pun tahu.

siapa tak tahu kenapa pelangi tu dicipta? yg ini ada banyak sngat jawapan..

tapi bagi hijau, antara sebab utama kenapa Tuhan ciptakan pelangi,,

sebab Tuhan nak cakap yg dekat dunia ni tak ada satu pun perkara yg dia ciptakan, dia wujudkan tanpa sebarang keindahan..

kenapa pelangi cuma muncul lepas hujan? kita selalu rasa hujan tu mnyusahkan.. apa yg kita nak buat msti terbantut.. tapi bila kita nmpak plangi, automatik ksusahn yg kita rasa tu hilang.. sbab dah di gantikan dngan sesuatu yg lebih indah.. indah dripada yg kita jngkakan..

kita selalu cakap hidup kita ni susah, paling teruk, banyak sangat ujian,, macam2.. tapi kita sedar tak di sebalik semua tu ada satu kelebihan yg kita dapat tapi org lain tak dapat..

kekuatan dan ketabahan.. ini lah perkara yg semua org perlukan.. dari sini kina boleh uji kmampuan seseorang tu mcam mana.. dan bila kita tahu kita lagi tabah dan kuat daripada org lain,, kita akan rasa bersykur serta segala kejayaan yg kita kecapi itu akan mnjadi prkara yg paling indah dlam hidup kita..

percayalah!

# never lost your trust to GOD! He knows everything about us. there’re many things that we don’t know about yourself but He knows..

# keep on smiling to world.. ;pImage

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s